کد خبر : 208628
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 اسفند 1401 - 16:57

مشکل حدود دو هزار تعاونی در کشور حل شد

مشکل حدود دو هزار تعاونی در کشور حل شد

معاون تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در راستای گره گشایی تعاونی‌ها تاکنون مشکلات بیش از یک‌هزار و ۹۰۰ تعاونی حل شده است.   مهدی مسکنی صبح امروز در حاشیه نشست صمیمانه با تعاونگران استان قزوین در جمع خبرنگاران گفت: نقش ۲۵ درصدی تعاون در کشور که طبق آخرین احصا در سال ۹۸

معاون تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در راستای گره گشایی تعاونی‌ها تاکنون مشکلات بیش از یک‌هزار و ۹۰۰ تعاونی حل شده است.

مشکل حدود دو هزار تعاونی در کشور حل شد

  مهدی مسکنی صبح امروز در حاشیه نشست صمیمانه با تعاونگران استان قزوین در جمع خبرنگاران گفت: نقش ۲۵ درصدی تعاون در کشور که طبق آخرین احصا در سال ۹۸ میزان ۴.۶ بود، تکلیف برنامه پنجم توسعه است و برنامه ریزی عملیاتی آن هم سند توسعه تعاون است که سال ۹۱ توسط رئیس جمهور وقت ابلاغ شد اما متاسفانه در دولت قبل به سند توجه نشد و بعد از ۱۱ سال رئیس جمهور برای اولین بار در شهریور ماه با ۷ وزارتخانه و ۲ دستگاه جلسه گذاشت.

معاون تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: رویکرد کمی و کیفی برای تحقق ۲۵ درصد در سند دیده شده و تکالیف وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها مشخص شده و امیدوریم بعد از ابلاغ سند جدید این کار را انجام دهیم.

وی عنوان کرد: در سطح کشور ۲۴۳ هزار تعاونی ثبت شده داریم که ماموریت بعضی از آن‌ها به اتمام رسیده و درحال حاضر ۱۰۱ هزار تعاونی فعال هستند.

این مسئول ادامه داد: در حوزه مسکن ۱۰ هزار و ۵۰۰ تعاونی داریم که ۵۲۸ مورد مساله دار است و سامانه‌ای ایجاد شده که اطلاعات تعاونی‌ها به صورت شفاف در آن ثبت شده است و برای حل تعاونی‌های تولید هم تاکنون ۱۳ جلسه داریم.

وی با اشاره به شکل گیری تعاونی‌های جدید پلتفرمی گفت: تا پیش از پایان سال اولین تعاونی پلتفرمی فریلنسرها و کدنویسان راه اندازی خواهد شد.

مسکنی گفت: درحال حاضر ۱۰۱ تعاونی دانش بنیان و ۶۳۰ تعاونی هم قابلیت دانش بنیان شدن دارند و هدفگذاری ما تا پایان سال رسیدن به ۲۵۰ مورد بود که تاکنون به ۲۱۰ مورد رسیده است.

وی عنوان کرد: در برنامه هفتم توسعه سه حکم برای تعاون پیش بینی شده و بخش مردمی، علمی و دولتی تلاش می‌کنند احکام خود را در قالب سیاست‌های کلی جای بدهند.

منبع: ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تاثیر رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح