کد خبر : 208837
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 مهر 1402 - 19:52

ECB برای درک بهتر تورم پس از شکست های بزرگ به هوش مصنوعی نگاه می کند

ECB برای درک بهتر تورم پس از شکست های بزرگ به هوش مصنوعی نگاه می کند

به گزارش نیوز توری و به نقل از رویترز فرانکفورت، ۲۸ سپتامبر (رویترز) – بانک مرکزی اروپا به دنبال این است که چگونه هوش مصنوعی می تواند به بهبود درک خود از تورم کمک کند، پس از سال ها دست کم گرفتن فشار قیمت ها و به تاخیر انداختن آغاز تهاجمی ترین سیاست های سختگیرانه

Illustration shows AI (Artificial Intelligence) letters and computer motherboard

به گزارش نیوز توری و به نقل از رویترز فرانکفورت، ۲۸ سپتامبر (رویترز) – بانک مرکزی اروپا به دنبال این است که چگونه هوش مصنوعی می تواند به بهبود درک خود از تورم کمک کند، پس از سال ها دست کم گرفتن فشار قیمت ها و به تاخیر انداختن آغاز تهاجمی ترین سیاست های سختگیرانه در تاریخ خود.

با پیوستن به انبوه شرکت‌هایی که قبلاً از هوش مصنوعی استفاده می‌کردند، بانک مرکزی اروپا اکنون در حال بررسی راه‌هایی برای پردازش و تجزیه و تحلیل میلیون‌ها نقطه داده، از جمله داده‌های قیمت عمومی، آمار شرکت‌ها، مقالات خبری و اسناد نظارتی بانک‌ها برای تولید تحلیل بهتر برای تصمیم‌گیری‌های سیاستی است.

در یک پست وبلاگی منتشر شده است: “هوش مصنوعی راه های جدیدی را برای جمع آوری، تمیز کردن، تجزیه و تحلیل و تفسیر این انبوه از داده های موجود ارائه می دهد، به طوری که بینش ها می توانند به کار حوزه هایی مانند آمار، مدیریت ریسک، نظارت بانکی و تجزیه و تحلیل سیاست پولی وارد شوند.” توسط بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه، گفت.

بانک مرکزی اروپا برای سال‌ها تورم را دست‌کم گرفته است و برخی از سیاست‌گذاران آشکارا مدل‌های آن و قابلیت استقرار سیاست‌های سالم بر اساس اعدادی را که مستلزم بازنگری دائمی رو به بالا هستند، زیر سوال برده‌اند.

این وبلاگ می‌گوید در میان چندین ابتکار هوش مصنوعی، بانک می‌خواهد درک خود را از رفتار تعیین قیمت و پویایی تورم عمیق‌تر کند.

با استفاده از وب اسکرپینگ، بانک مرکزی اروپا می‌تواند انبوهی از داده‌های قیمت را در زمان واقعی جمع‌آوری کند، اما این ارقام ساختاری ندارند و برای محاسبه تورم مناسب نیستند. بنابراین بانک مرکزی اروپا می‌خواهد از هوش مصنوعی برای ساختاردهی داده‌ها و بهبود تحلیل آن استفاده کند.

ابتکار دیگر این است که فرآیند طبقه‌بندی داده‌های ده‌ها میلیون شرکت، بانک و نهادهای دولتی را خودکار کند، بنابراین درک بهتری از وضعیت مالی آنها داشت.

بانک مرکزی اروپا همچنین امیدوار است از هوش مصنوعی برای ساده کردن ارتباطات خود استفاده کند و با منتقدانی که می گویند درک زبان فنی و بسیار پیچیده آن برای مردم عادی غیرممکن است، مقابله کند.

بانک گفت: «یک مدل زبان بزرگ همچنین می‌تواند به بهبود متون نوشته شده توسط کارکنان کمک کند و درک ارتباطات بانک مرکزی اروپا را برای عموم آسان‌تر کند».

به همین ترتیب، مدتی است که از ترجمه ماشینی شبکه عصبی برای کمک به ما در برقراری ارتباط با شهروندان اروپایی به زبان مادری خود استفاده می کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تاثیر رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح