کد خبر : 208847
تاریخ انتشار : جمعه 5 آبان 1402 - 16:49

انویدیا می گوید جدول زمانی پیشرفته ایالات متحده برای محدود کردن صادرات تراشه های هوش مصنوعی به چین و سایر کشورها

انویدیا می گوید جدول زمانی پیشرفته ایالات متحده برای محدود کردن صادرات تراشه های هوش مصنوعی به چین و سایر کشورها

به گزارش نیوز توری و به نقل از گادگتس۳۶۰ انویدیا، طراح تراشه، گفت محدودیت‌های صادراتی جدید ایالات متحده که فروش تراشه‌های هوش مصنوعی پیشرفته این شرکت به چین را مسدود می‌کند، از روز دوشنبه با پیش‌برد تنظیم‌کنندگان جدول زمانی اجرایی شد. قرار بود این محدودیت ها ۳۰ روز از ۱۷ اکتبر اعمال شود، زمانی که

Nvidia Says US Advanced Timeline for Export Curbs of AI Chips to China, Other Countries

به گزارش نیوز توری و به نقل از گادگتس۳۶۰ انویدیا، طراح تراشه، گفت محدودیت‌های صادراتی جدید ایالات متحده که فروش تراشه‌های هوش مصنوعی پیشرفته این شرکت به چین را مسدود می‌کند، از روز دوشنبه با پیش‌برد تنظیم‌کنندگان جدول زمانی اجرایی شد.

قرار بود این محدودیت ها ۳۰ روز از ۱۷ اکتبر اعمال شود، زمانی که دولت بایدن از اقداماتی برای جلوگیری از دریافت تراشه های پیشرفته هوش مصنوعی طراحی شده توسط انویدیا و سایر کشورها از جمله چین، ایران و روسیه رونمایی کرد.

انویدیا انتظار ندارد تاثیر کوتاه مدتی بر درآمد خود از این اقدام داشته باشد، آن را در پرونده ای در روز سه شنبه فاش کرد، اما نگفت که چرا دولت ایالات متحده زمان بندی را تسریع کرده است.

AMD که تحت تأثیر محدودیت‌ها قرار گرفته است، بلافاصله به درخواست‌های رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد، در حالی که وزارت بازرگانی ایالات متحده از اظهار نظر خودداری کرد.

این محدودیت‌ها صادرات تراشه‌های هوش مصنوعی پیشرفته اصلاح‌شده A800 و H800 انویدیا را ممنوع می‌کند – که هر دو را برای بازار چین ایجاد کرده بود تا با قوانین صادرات قبلی مطابقت داشته باشد.

تراشه‌های Nvidia A100، H100 و L40S نیز تحت تأثیر محدودیت‌ها قرار دارند.

در اوایل سال جاری، انویدیا همکاری هوش مصنوعی خود را با گروه Reliance و Tata اعلام کرد. مشارکت این شرکت با Reliance برای ایجاد مدل‌های زبان، برنامه‌های مولد و یک پلتفرم زیرساخت ابری برای توسعه هوش مصنوعی در هند کار خواهد کرد. به گفته این شرکت‌ها، انویدیا قدرت محاسباتی مورد نیاز برای این تلاش‌ها را فراهم می‌کند، در حالی که واحد Reliance Jio زیرساخت هوش مصنوعی را مدیریت و حفظ خواهد کرد و بر تعامل مشتری نظارت خواهد کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تاثیر رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح